Besviken på mig själv + lite annat

Har just skrivit ett mail till läraren i den kurs som det var tänkt att jag skulle skriva tenta i på fredag. Förra veckan blev det inte så mycket plugg. Och det var inte bara mitt fel. Det kom saker emellan hela tiden.
Den här veckan har jag gett gärnet men det räcker inte har jag nu blivit varse. Jag har kommit en bra bit i mitt pluggande och det finns väl en liten chans att jag skulle klara´t. Men det känns taskigt mot läraren att gå dit och veta att man inte kan det tillräckligt men hoppas på att man får rätt frågor. Det är bara för mig hon ska skriva ihop en tenta och sen ska hon ägna tid åt att rätta den också. Så nu har jag alltså mailat henne och skrivit hur det ligger till och frågat om jag kan få ett tillfälle i vår istället. Bara det inte blir för sent för jag har som sagt kommit en bra bit på väg i plugget så man vill ju inte behöva vänta så länge att man hunnit glömma en massa och får börja om från början.
Jag är jättebesviken att det blev såhär. Ville så gärna ha det avklarat även fast jag ju nu i och med simons nya jobb inte kommer börja om skolan efter jul utan först till hösten så hade det varit så skönt att få fira jul utan att ha det hängande över mig.
Hade kännts mer okej om jag vetat att jag verkligen gjort allt mitt bästa. Det har jag inte. Jag tog det alldeles för lugnt första veckan och lät annat komma emellan.
Det kommer nog ta några dagar innan jag förlåtit mig själv och just nu känns det skit!

Nu har dom börjat torka upp i vårt badrum. Det var ju som sagt vattenskadat så innan man kan börja med den nya toan så måste det bli torrt därinne. Så nu har vi städat ut alla våra privata saker och igår kl 7 på morgonen kom det en kille och rev upp plastmattan och kopplade in en brummande torkmaskin av något slag som vi nu ska ha hos oss ett bra tag. Det kan ta allt från 1-3 veckor för det hela att torka. Så vi får se om vi hunnit fara till Sthlm och inte ens får se någonting av bygget förän vi kommer hem å allt är klart.

Sally har blivit en tumsugare. Jag har gjort allt för att hon inte ska bli det. Redan i början när hon visade tecken på att tummen ville in har jag försökt hindra det på olika sätt. Har försökt med napp och snuttefilt men hon ser allt bara som ett hinder som är i vägen för att hennes tumme ska in i munnne. Samtidigt tycker hon på nåt sätt att tummen är för liten så hon blir samtidigt frustrerad. Nappen kan hon suga på och vara nöjd men då måste man hålla i hennes händer för att den ska få vara kvar och inte ersättas av tummen. Så det kör vi på nu när hon ska somna. Jag tror att hon kommer bli en tumsugare men hon behöver bli bättre på det.
En annan grej med Sally är att hon har börjat skratta med ljud. Det låter så sjukt härligt! Man vill inte göra annat än ägna sig åt att försöka locka fram det.

Hade ju köpt en så bra julklapp till Simon men han tvingade mig att avslöja det. Jag var kanske lite klantig för jag frågade honom om han var det minsta klaustrofobisk för det bör man inte vara om detta ska funka. Han sa nja lite kanske. Sen vägrade jag ju sga varför jag undrade eftersom det var en julklapp och han blev så orolig å nervs så tillslut var jag tvungen att säga det. Han blev glad iallafall.
Det han ska få är ett presentkort på floating. Man ligger inne i typ en tank med varmt saltvatten i så man flyter helt och kan slapna av i exakt varenda muskel. Och så är det helt mörkt därinne. Så ligger man i 45 minuter. Det är tänkt att vara avstressande och sånt. Och Simon har varit väldigt stressad så det var verkligen den perfekta presenten. Han blev glad iallafall och tyckte att det var en bra julklapp och han lovade att se förvånad ut på julafton.

Vi mammor och barn i föräldrargruppen har ju träffats nästan varje vecka sedan barnen föddes. Först på Stigs och sedan har vi turas om att bjuda på lunch hos varandra. Nu har ju många mammor börjat jobba och vi är några stycken som har flyttat osv så det har blivit lite sporadiskt och det blir inte ofta vi är alla.
Jag kände iallafall att det verkligen var min tur för sist jag bjöd var i påsk sen vart det ju flytten och jag kände att jag ville vänta med att bjuda hem dom tills jag åtminstonde hade toalettdörrar. Men nu har jag iallafall bjudit hem dom. Försökte först med lunch men det var så få som kunde och då kom jag på... Vem är det som sagt att det måste vara lunch. Så plötsligt ändrade jag mig till middag och alla kunde! Även alla pappor vilket i princip aldrig har hänt. Så nu har jag det jag gör =) Men det ska bli sååå roligt. Längtar jättemycket!

Snart kommer Simon och Georg hem. Dom åkte härifrån för att jag skulle få plugga ostört men nu när jag insett att det inte kommer gå så kan dom ju lika gärna komma hem. Då ska vi hitta på nåt roligt så jag blir lite glad igen.


ps: Jag lovar att börja skriva kortare inlägg... förstår att ni inte orkar läsa

Kommentarer
Postat av: Moa

Tycker att du gjorde ett toppenjobb med förra tentan, så försök vara nöjd över den i alla fall!

Var inte så hård mot dig själv. :) Kram

Postat av: Anonym

Jag gillar att läsa långa inlägg, för min del får du gärna fortsätta med det!

2009-12-03 @ 19:54:14
Postat av: Victoria

Fortsätt skriv långa inlägg, det orkar vi. I like! Kram

2009-12-04 @ 15:01:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback