Det är inte lätt...

...när ens son ska bada och man inte har ett badkar längre. Det fick bli badbaljan i duchen. Kommer nog bli badbaljan sen också för det blir onödigt mycket vaten som går åt om man ska fylla vårt nya stora badkar varje gång han ska bada. Men då kan man ju ställa baljan i badkaret istället för att ha den stående på golvet i badrummet. Det blir lixom ganska blött.

Har haft en lyckad rephelg med Voicebox i helgen. Det blir nog en bra julkonsert i år också.

EFTERLYSNING!!
Är det någon som har en liggvagn att låna ut?
Vi har ju en tvillingvagn för att man ska kunna gå ut med båda även om man är ensam. Å så har vi ju den vagnen vi hade till Georg och till den finns en ligginsats eller en sittinsats (som går att fälla ner till liggläge). Problemet är att ungarna sover i sin vagn ute på dagis vilket innebär att Georg måste ha sin vagn på dagis-. Det leder i sin tur till att jag när Georg är på dagis (dvs den tid då det är tänkt att jag ska passa på att gå på stan, ta barnvagnspraomenader och annat somjag gjorde när Georg var bebis) blir väldigt låst vid hemmet. Alternativt att jag måste ta tvillingvagnen vilket känns väldigt otympligt. Att ta bilen till stan hjälper inte för att bära på Sally (7 kilo) i sin bilbarnstol i stan är inte ett alternativ.
Nån vänlig själ med en vagn över?

Fick tentan skickad till mig i fredags (den första alltså, den enda jag gjorde). Fick som jag trodde Godkänt. Närmare bestämt 3,5 poäng från full pott. Ganska bra för att vara en tenta som inte bara har enkla svar utan som är baserad på situationer. Frågorna ser ut så att man får en situation presenterad för sig och sen ska man skriva vad man ska göra.
En situation kan tex vara: Inga 76 år kommer in på akutmottagningen. Hon klagar över ont i magen, mår illa och kräks, har si och så mycket feber bla bla bla
Frågan kan då sedan vara: Vilka observationer man gör, tänkbara diagnoser och misstankar, vilka frågor ställer du, behandling och omvårdnad osv...¨
Är iallafall superdupernöjd!
Vad som var extra roligt var att jag var på skolan ett par dagar innan och sökte förlängt studieuppehåll (eftersom Simon måste jobba eftersom han fått nytt jobb). Då pratade jag med en person som alltså inte är lärare och då sa hon: Ja hörde ju att läst på så bra till den där tentan... Att du hade så otroligt bra resultat. Så därför har jag varit väldigt spänd på att få hem tentan sista dagarna.
Happy!!

Hyfsat kort blev det iallafall =).

Hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback