Ensam ikväll

Jaha då var det tisdag och Simon är på personalfest med jobbet i kusfors typ nära Norsjö. Om ni undrar varför dom har sin fest där så är det för att en av arbetskompisarna bor där och det är ett ganska stort hus med bastu och grejer.

Klart han måste få fara på det. Sista rycket innan han byter jobb och sånt.
Men usch vad jag inte gillar att vara ensam. Jag har ju ändå barna här men det är nog det som gör att jag inte gillar det. Ensamhet i sig har jag lärt mig att uppskatta sen barnen kom, men när Simon är borta och jag är ensam med barna är man plötsligt mindre i fred än när Simon är här som ni förstår och den intensiviteten är jättehärlig men inte i massor med timmar. Nu har ju Georg gott å lagt sig så det är bara att hoppas på att det blir en kväll då han sover från läggning och inte en sån kväll då han vaknar 20 gånger och skriker å gråter å man måste ta upp han osv.
Det jag absolut inte ville var att Simon skulle måsta sova där (det är ju rätt långt och om alla ska dricka så blir det ju som ett enda pyjamasparty) för då blir jag inte bara ensam ikväll å halva natten utan även imorgonbitti. en det verkade inte bättre än att det skulle bli så... tills det visade sig att någon i gänget hade en flickvän som var ännu "värre" än jag och erbjöd sig att skjutsa dit dom och hämta dom för att få hem sin kille =) så han kommer nån gång i natt.

Jag har iallafall bunkrat upp.

Började med att äta stuvade mackisar och köttbullar till middag (min favvo) sen åt jag en punchrulle som jag köpt till efterrätt.
Ikväll är det ju min tvkväll. Halvåtta hos mig följt av plastikkirurgerna följt av desperate hpusewives å till det ska jag mumsa lite ostkrokar.

Sen blir det nog natti natti för imorgon blir det lite hektiskt. Ska städa eftersom vi får middagsgäster.
Ett stort gäng blir vi. Nämligen alla föräldrargruppsmammor, pappor (utom en) och barn. Närmare bestämt 13 föräldrar och 8 barn (med Sally) Sen finns det två barn i två av mammornas magar.

Det brukar inte vara så pretantiöst när vi bjuder varandra. Eftersom vi är så många och alla har en vild ettåring att passa så brukar vi typ äta lite i skift och sitta lite här å var på golvet å lite överallt. Men just därför är det ju bra om man ryms på golvet haha! Nä det är inte så stökigt men.

Nu ska jag städa lite innan tv-kvällen drar igång.

Tack för idag Slut för idag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback