KAAAAALLT!

Fy vad kallt det är idag. Vet inte hur månbag minus men säkert 20.
Jag klev upp halv 8 imorse för vi skulle sjunga jvartett på en julfrukost på nordanåteatern. Georg är på dagis men Sally skulle med så hon skulle ju kläs och ammas osv.
Innan hon vaknat sprang jag ut och satte i motorvärmaren.
45 minuter senare var det ändå just så pass att bilen startade.
Å trots att det enda jag var utanför bilen var när ja gick till och från den, så hade jag riktigt ont i tårna av köld när jag kom hem. Berodde nog på att jag hade sånna där fuskskinnstövlar som inte andas nånting så att det blir lite fuktigt därinne samtidigt som de inte håller värmen det minsta.

Ikväll ska vi repa med Voicebox. Sista rycket inför helgens julkonserter.
KOM!! Det är i Ålidhemskyrkan i Umeå på lördag kl 15 och i Anderstorpsaulan i Skellefteå på söndag kl 15.

Vår toa är sig INTE lik. Närmare bestämt är den helt tömd på all inredning och det är borrat i både golvets och väggarnas betong för att el och rör ska flyttas om.

En dag som denna skulle man gärna ha tagit ett varmt bad men inte nog med att vi inte har något badkar... Vi har inget varmvatten. Kommer inte ha det alls innan vi drar.

Duschade hos min mormor igår hela familjen.
Får klara oss med att tvätta av oss i handfatet i kallt vatten till i helgen. För inför konserterna vill man såklart duscha.

Nu är alla julkort utskickade. Lite riskfyllt att skriva det här. Blir garanterat någon som känner sig bortglömd.
Men så att ni vet så har vi bara skickat till familj och släkt samt till vänner som har barn.
Sen är det en handfull som fått det skickat via mail också.

Igår var hela familjen också och inhandlade alla julklappar. Det är inte en baggis att gå på stan med ungarna. En syskonvagn är inte så smidig dessa dagar då det är så smockat med folk. Georg var sjukt less å gnällde typ i 2 timmar.
Känns iallafall ganska bra med inköpen. Julklappar blir svårare å svårare med åren.

...

Kommentarer
Postat av: Therese

Vi hade verklige planerat att komma på söndag, men så ringde Marcus farbror som vi typ aldrig träffar, ja kanske en gång per år och ville bjuda på middag klockan tre, vi kände oss tvungna att tacka ja.....

//Therese M

2009-12-17 @ 19:40:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback