Äntligen får jag brista ut.

I typ en vecka har jag gått och burit på en hemlis men nu har Simon pratat med alla som bör få veta det först så nu kan jag berätta det för hela världen. Eller ja, alla min bloggläsare iallafall.

Simon har fått nytt jobb.

Jag gick för ca en vecka sedan in på internet för att kika efter extrajobb som jag kunde ha när jag börjar om å plugga till våren.
Hittade ingenting men däremot låg det en annons ute om kyrkomusiker i Kågedalens församling (kusmarks kyrka). Sök den! Sa jag till Simon, vilket han gjorde. Det fick bli ett mail eftersom sista ansökningsdagen var den dagen då vi såg annonsen och han ville ju vara med och slåss mot de andra sökande redan från start.
Eftersom han sökte i sista stund så har processen gått mycket fort.
I onsdags var han där på intervju. Och han tyckte det hela kändes bra men det hade varit ett tiotal sökande.
Igår ringde dom. Han fick jobbet!
Wohooo! Han fick visserligen fortkörningsböter på vägen hem från intervjun men nu när han fick jobbet så gör det ingenting för han har tjänat in dom på en månad =).

Han kommer att spela orgel/piano på varannan söndagsgudstjänst + lite dop, begravningar och bröllop) och leda några körer och andra musikprojekt som kan uppstå samt delta i konfirmandarbete.
Tjänsten är på 75% vilket innebär att han går ner i tid och trots det kommer han ha ut mer i månaden. Värt!!
Inte för att pengar är viktigast men det är lite viktigt och lite knapert har det allt varit sen vi pang bom fick två barn å ett hus.
Är så glad för hans skull för jag är säker på att detta kommer bli så bra.
Han har ju trivts jättebra på sitt nuvarande jobb också. Det handlar ju inte alls om det. Men nu får han ju hålla på med det han verkligen brinner för.

Så nu har han alltså tagit tjänstledigt från sitt jobb som personlig assistent från och med efter nyår. Alltid skönt att börja så ifall han inte skulle trivas.
Han börjar sitt nya jobb den 4 Januari.

Jag är en gladskit!

Nu håller vi på å städar (den vanliga veckostädningen som alltid sker på fredagar).
Den här tiden på året drar man in väldigt mycket sand och grus. Inte roligt.
Ikväll kommer Sara, Moa och Pontus hit å äter tacos och ser Idol med oss.

FREDAGSMYS!!

Kommentarer
Postat av: Idha

Grattis Simon o du! Det är visst viktigt med pengar, iaf när man inte har några :) O tid ÄR pengar, så det är ju super att han får jobba mindre. Läst att han är duktig, måste kännas som ett toppenjobb om man är musikalisk. Ha en trevlig helg!

2009-11-27 @ 14:02:23
Postat av: Ludmila

Grattis grattis! :) Vad kul! Jag har faktiskt alltid tänkt på Simon och dig när jag såg annonser om kyrkomusiker, tycker att sånt yrke passar er bra. :) Men hur ska ni göra med Sally till våren?

2009-11-27 @ 18:47:36
Postat av: Caroline

Grattis till jobb! Underbart :) Ha en trevlig kväll.

Postat av: Lena

Grattis till er och nya jobbet.. Så roligt för er och han är ju perfekt för det jobbet.

PS: Hoppas att han inte får böter varje gång han kör den vägen för då går det nog illa.. =)

Kramis

2009-11-30 @ 21:55:23
URL: http://www.miramilaia.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback