Mitt 2009

Ger mig på ett försök! Ledsen om jag glömmer nömna nåt som du tycker jag borde nämnt.

Vad gjorde du 2009 som du aldrig gjort förut?
Fick graviditetsdiabetes, födde barn med planerat snitt. Inskolade min son på dagis, tog körkort. Köpte hus och renoverade det.

Fick någon i din närhet barn?
Jag fick ju för sjutton barn. Min nära vän och sångarkollega fick sin Elmer i Mars. I Juli kom mina barns första tremening Tove.

Dog någon i din närhet?
Jag har inte varit på någon begravning annat än på sångaruppdrag så svaret får bli Nej.

Vilka länder besökte du?
Spanien och Italien.

Vad skulle du vilja ha 2010 som du saknade 2009?
Mer träning och en smidigare (icke-gravid) kropp

Vilka datum från 2009 kommer du minnas, och varför?
7 Januari. Testet visar Gravid igen =)
15 Januari. Körkort!!
17 Januari. Mammas 50-årsfest.
19 Februari. Köpte radhus
1 Juni. Började renovera radhus.
31 Juli. Flyttade in i radhus.
3 September. SALLY!!!
18 September. Georg 1 år.
1 Oktober. Georg börjar dagis.
I November ca. Simon fick nytt jobb som kyrkomusiker. (Uppenbarligen har jag redan glömt datumet men... =)
8 December. Dagen då min man insåg sitt problem och sa orden: "Alkohol är djävulen. Jag ska aldrig mer dricka en droppe alkohol" - och menade det.
Vad var din största åstadkommelse?
Att förlösa Sally (om än det blev planerat kejsarsnitt)
Men också att höggravid renovera och flytta.
Samt att klara en av de två tentor jag hade släpandes trots en ettåring och en nyfödd att ta hand om.
Vad var ditt största misslyckande?
Som vanligt är min vikt det som känns mest misslyckat. Och som min mage ser ut nu fattar jag inte hur jag någonsin ska kunna visa mig bland folk i bikini igen.
Vems beteende förtjänar att firas?
Måste nog hylla min mans brytning med alkoholen då! Starkt gjort!!
Vems beteende gjorde dig ledsen eller arg?
Hm... Vill inte nämna det här även om jag egentligen tycker att personen i fråga förtjänar det.
Vad gjorde dig jätte, jätte, jätteexalterad?
Att få barn såklart å så huset.
Vilken låt kommer alltid att påminna dig om 2009?
Måste bli Coldplays Viva la vida. Den har dykt upp i många sammanhang och jag gillar den.
Bästa skivor 2009
Här måste jag skämmas för jag har inte köpt en enda skiva i år. Så jag vet inte.

Vad önskar du att du gjort mer av?
Man kan aldrig få nog av sina barn så jag önskar att jag borde njutit mer av dom när jag har dom hemma jämt och istället unna mig mer egentid med barnvakt.

Vad önskar du att du gjort mindre av?
Klagat! Jag är alldeles för bra på att klaga.
Hur firade du jul?
Hos mamma i Stockholm tillsammans med Simon och barnen samt mina syskon.

Blev du kär under 2009?
Ja! Är väl på nåt sätt ständigt kär i Simon men ibland gör han mig så förbannad så jag slutar vara kär en stund å sen blir jag kär på nytt.
Favorit tv-program?
Desperate housewives helt klart! Det är oslagbart!

Bästa boken du läste?
Har tyvärr slutat läsa böcker. Läste iofs en bok i somras men den var typ dålig och jag minns inte ens vad den heter. Saknar dock bokläsandet så det ska bli skärpning.
Bästa filmen?
Stieg Larsson-filmerna!!

Vad gjorde du på din födelsedag?
Partajade med några tjejkompisar. Intog alkohol för första gången på 2 år också. Hade trevligt helt enkelt =).

Vad hade gjort ditt 2009 mycket mer njutbart?
Vet faktiskt inte. Har nog inget som passar in här.

Hur skulle du beskriva din stil 2009?
Väldigt varierande.
Allt från mjukisar, osminkad otvättat hår och se ut som att man totalt gett upp
till total fräsch med snyggt hår sminkad med snygga kläder och till och med smycken.
Kan väl säga som så att jag ju i princip bara hann komma i mina gamla kläder tills jag insåg att jag skulle bli fet igen. Var hyfsat obrydd om mitt utseende mot slutet av graviditeten. Nu däremot bryr jag mig mer än på väldigt länge. =)

Hur höll du dig från att bli galen?
Det gjorde jag inte... Har nog varit lite smågalen till och från.

Vilken politisk fråga gjorde dig upprörd?
Sjukförsäkringsfrågan såklart... Vilken idioti!!
Sen är man såklart upprörd över att av alla mina klasskompisar (en full klass med nyutbildade sjuksköterskor) så har ingen fått jobb i Skellefteå. Det är upprörande.

Vem saknade du?
Saknar min mamma mer eller mindre jämt.
Å så andra vänner som finns i Stockholm.
Vem var den bästa personen du träffade?
Sally!

Berätta om en värdefull läxa du lärde dig under 2009
Vill man ha något gjort får man göra det själv eller tjata i oändlighet.
Ja, jag gjorde´t!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback